Všeobecné obchodní podmínky

1. Předmět Všeobecných obchodních podmínek
1.1. Všeobecné obchodní podmínky upravují základní vztah mezi společností KONZULTA Brno, a.s. (dále jen poskytovatel) a Objednatelem (dále jen objednatel) využívajícím jejích služeb, které mu budou poskytovány na základě těchto Všeobecných obchodních podmínek, Obchodních podmínek pro poskytování jednotlivých služeb a Závazné objednávky.
2. Práva a závazky poskytovatele
2.1. Poskytovatel se zavazuje:
  a) zabezpečit pro objednatele veškeré telekomunikační a doplňkové služby, v rozsahu podle jeho Závazné objednávky, nebo objednané v průběhu platnosti smlouvy,
  b) udržovat vlastní infrastrukturu v co nejlepším technickém stavu, aby bylo dosahováno obvyklé kvality přenosu SMS zpráv definovaných normami GSM,
  c) odstraňovat závady na svém zařízení v co nejkratším čase a to i v případě, kdy je závada způsobena okolností vylučující odpovědnost ve smyslu Obchodního zákoníku (vyšší moc),
  d) informovat objednatele neprodleně o změnách cen služeb a o jiných změnách v souvislosti s poskytováním či užíváním služeb,
  e) poskytnout objednateli v případě jeho písemné žádosti podrobný výpis odchozích SMS zpráv uskutečněných prostřednictvím jeho identifikace. Cena a podmínky poskytnutí podrobného výpisu jsou uvedeny v aktuálním Ceníku služeb,
  f) poskytnout objednateli všechny příchozí SMS zprávy vygenerované třetími osobami na základě jím objednaných služeb, a to jednak v plném rozsahu, jednak zpracované na základě objednatelem stanovených podmínek, resp. rozsahu.
2.2. Poskytovatel je oprávněn:
  a) požadovat od objednatele, a to i opakovaně, složení zálohy na poskytování služeb. V případě, že záloha není objednatelem uhrazena, není poskytovatel povinen zahájit plnění služeb podle závazné objednávky,
  b) požadovat od objednatele podklady a doklady a ostatní identifikační údaje, zákonnými způsoby je ověřit, pořídit jejich kopii a archivovat je,
  c) odmítnout uživateli poskytování služeb v případě, že uživatel neplní či neplnil své závazky vůči poskytovateli nebo jiným subjektům či lze důvodně předpokládat, že takové závazky nebude plnit,
  d) informovat objednatele nebo jeho zástupce na jeho žádost o stavu jemu poskytovaných služeb, výši dlužné částky apod. za předpokladu, že objednatel splní podmínky identifikace stanovené poskytovatelem pro poskytování takovýchto informací.
3. Práva a závazky objednatele
3.1. Objednatel je oprávněn:
  a) užívat služby poskytovatele dle aktuální nabídky,
  b) v průběhu platnosti smlouvy objednat jakékoliv další služby uvedené v aktuální nabídce poskytovatele,
  c) obracet se se svými náměty a připomínkami, reklamacemi, hlášením poruch a žádostmi na poskytovatele.
3.2. Objednatel se zavazuje:
  a) užívat služby pouze takovým způsobem, který je plně v souladu s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, písemnými návody, pokyny a aktuální nabídkou poskytovatele a který nemůže negativně ovlivnit provoz jeho infrastruktury či jakékoliv jeho části či součásti,
  b) užívat dodatečně zavedené ochrany, pokud je to ve prospěch objednatele či infrastruktury poskytovatele,
  c) platit za poskytnuté služby v souladu se Všeobecnými obchodními podmínkami a Obchodními podmínkami jednotlivých služeb,
  d) předložit poskytovateli na jeho žádost podklady k potvrzení důvěryhodnosti objednatele a schopnosti plnit své závazky,
  e) po celou dobu účinnosti smlouvy oznamovat prokazatelně písemně a nebo za pomoci WEB rozhraní poskytovateli změnu identifikačních údajů objednatele, a to především změny obchodního jména, právní formy, adresy sídla, bydliště či místa podnikání, fakturační adresy, telefonní a bankovní spojení, IČO, DIČ a to nejpozději do 7 pracovních dnů ode dne takové změny.
4. Ceny a platby
4.1. Cena za poskytované telekomunikační a doplňkové služby je tvořena dohodou podle zákona 526/1990 Sb. a její výše je uvedena v Ceníku služeb, který je nedílnou součástí smlouvy. Ceny v Ceníku služeb jsou uváděny bez DPH.
4.2. Účtovací období je stanoveno jako měsíční a začíná běžet prvním dnem měsíce a končí posledním dnem měsíce. Vyúčtování za měsíc je provedeno do 10ti dnů od posledního dne zúčtovacího období. V odůvodněných případech může poskytovatel provést vyúčtování i čtvrtletně, pokud by cena vyúčtované služby byla menší jak 300 Kč.
4.3. Na základě vyúčtování vystaví poskytovatel objednateli daňový doklad. Objednatel se zavazuje uhradit daňový doklad do 14ti dnů po jeho doručení (v pochybnostech se má za to, že daňový doklad byl doručen třetí den po jeho odeslání), pokud nebude úhrada provedena v hotovosti. Závazek objednatele zaplatit poskytovateli vyúčtované částky je splněn okamžikem připsání příslušné částky označené variabilním symbolem na účet poskytovatele (variabilní symbol je vždy uveden na daném vyúčtování a na daňovém dokladu).
4.4. Cena za službu bude alikvotním způsobem krácená, pokud v daných dnech nebyla služba poskytována z důvodů závady na zařízení poskytovatele.
4.5. Pohledávky poskytovatele může objednatel kompenzovat pouze svými nespornými, poskytovatelem uznanými, protipohledávkami.
4.6. Ocitne-li se objednatel v prodlení s placením vyúčtované ceny poskytnutých služeb, je poskytovatel oprávněn zaslat objednateli upomínku, případně upomínky o zaplacení dlužné částky uvedením náhradního termínu plnění. Objednatel se zavazuje zaplatit cenu každé takové upomínky uvedenou v aktuálním Ceníku služeb a veškeré náklady spojené s případným vymáháním pohledávky poskytovatele vůči objednateli. Dále je oprávněn poskytovatel účtovat objednateli ode dne následujícího po vzniku prodlení až do dne úhrady úrok z prodlení ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení.
4.7. V případech, kdy objednatel objednává telekomunikační a doplňkové služby formou předplatného, je na základě jeho závazné objednávky vystavena zálohová faktura. Po její úhradě vystaví poskytovatel objednateli daňový doklad a zašle mu ho do 3 pracovních dnů po obdržení platby, není-li dohodnuto jinak.
5. Shromažďování a užití informací o objednatelích
5.1. Poskytovatel vede aktuální evidenci všech objednatelů obsahující osobní a identifikační data, která zpracovává, a ukládá a je oprávněn je užívat v souladu s právním řádem ČR i pro účely provozování a ochrany vlastních služeb a služeb s nimi souvisejících.
5.2. Poskytovatel je oprávněn poskytnout provozovatelům veřejných telekomunikačních sítí a poskytovatelům veřejných telekomunikačních služeb nezbytné údaje o objednatelích, a to za účelem propojení a přístupu k síti, ke vzájemnému vyúčtování a k zabránění zneužívání sítě a služeb.
5.3. Poskytovatel je dále oprávněn poskytnout data o objednatelích telekomunikačních služeb těm subjektům, které poskytovatele zastupují nebo jinak oprávněně chrání jeho zájmy.
5.4. Poskytovatel se zavazuje, že s daty uvedenými v evidenci bude nakládat pouze v rozsahu daným tímto článkem, bude zajišťovat jejich náležitou ochranu a kromě případů uložených nebo umožněných zákonem nebo dohodnutých s objednatelem je nebude sdělovat třetím osobám. Práva a povinnosti správců, zpracovatelů a jiných subjektů zpracovávajících osobní údaje jsou obsažena v obecně závazných právních předpisech.
5.5. Objednatel souhlasí s tím, aby poskytovatel zpracovával po dobu platnosti smluvního vztahu data o objednateli související s poskytováním telekomunikačních služeb, popřípadě pořizoval k nim další osobní údaje, a to pro obchodní a marketingové účely poskytovatele či subjektu, s nimiž je poskytovatel ve smluvním vztahu, vyjma případu, že by objednatel, který je fyzickou osobou, prokazatelně doručil poskytovateli svůj písemný nesouhlas.
6. Reklamace
6.1. Objednatel je oprávněn uplatnit reklamaci v případě vadného poskytnutí telekomunikační nebo doplňkové služby a v případě nesprávného vyúčtování.
6.2. Reklamaci je povinen objednatel uplatnit nejpozději do 2 měsíců od zjištění, že došlo k vadnému poskytnutí služby, resp. od doručení příslušného vyúčtování, a to prokazatelně a písemně, jinak právo zanikne.
6.3. Podání reklamace nemá odkladný účinek k povinnosti objednatele zaplatit poskytovateli jím vystavené daňové doklady do data splatnosti, pokud nebylo písemně dohodnuto jinak.
6.4. Reklamace budou vyřizovány ve lhůtách odpovídajících složitosti a technické či administrativní náročnosti uplatnění reklamace, tzn. jednoduché reklamace bez technického šetření do 14 dnů, složitější případy s technickým řešením do 1 měsíce a ve zvlášť odůvodněných případech do 2 měsíců.
6.5. V případě, že reklamace bude označena jako oprávněná, bude případný přeplatek vrácen na účet objednatele do 1 měsíce od tohoto rozhodnutí a nebo na jeho žádost bude částka započítána k úhradě dalších (následujících) závazků.
6.6. Veškeré stížnosti a připomínky objednatele se poskytovatel zavazuje řešit v co nejkratším čase.
7. Omezení poskytovaných služeb
7.1. Poskytovatel je oprávněn na nezbytně nutnou dobu omezit poskytování služeb ze závažných technických nebo provozních důvodů.
7.2. Objednatel bere na vědomí, že služby založené na posílání SMS zpráv jsou dostupné jen uživatelům mobilních telefonů dle příslušného pokrytí příslušného operátora a to jen na území, které pokrývá vlastním signálem. Služba není dostupná v zahraničí, resp. není dostupná za pomoci roamingových partnerů.
7.3. Objednatel bere na vědomí, že služby, které vyžadují WEB rozhraní, jsou dostupné jen v internetových prohlížečích, které umožňují správnou funkcionalitu (tj. Internet Explorer 5.5 a novější, včetně 128 bitového šifrování SSL).
7.4. Poskytovatel může omezit a nebo přerušit poskytování služeb v případě krizových situací, zejména v případě branné pohotovosti státu, živelných pohrom, epidemie a v případě, že poskytovatel a nebo příslušný mobilní operátor k takovému omezení bude povinen dle rozhodnutí státních orgánů ČR.
7.5. Poskytovatel je oprávněn po předchozím upozornění omezit a nebo přerušit poskytování všech služeb poskytovaných na základě smluv uzavřených mezi objednatelem a poskytovatelem, pokud objednatel porušuje Všeobecné obchodní podmínky či užívá jiné služby než jsou dohodnuty nebo je v prodlení s úhradou částky ve výši poskytovaných služeb a nebo používá neschválené zařízení pro provoz v ČR, či je důvodné podezření, že objednatel či třetí osoba zneužíval či zneužívá služeb a objednatel nebyl ochoten poskytnout adekvátní záruku k úhradě těchto služeb.
7.6. Poskytoval je oprávněn pozastavit poskytování služeb v případě jejího používání k rozesílání nevyžádaných informací či v případě používání vulgárních výrazů a nebo při použití výhrůžek.
8. Trvání smlouvy
8.1. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu Závazné objednávky objednatelem nebo dnem vyplnění a odeslání formuláře Závazné objednávky prostřednictvím WEB rozhraní a je uzavřena na dobu určitou.
8.2. U předplacených služeb je doba platnosti smlouvy dána vyčerpáním předplacené částky nebo podmínkami stanovenými v Obchodních podmínkách pro poskytování jednotlivých služeb.
8.3. Poskytovatel může vypovědět smlouvu s objednatelem vždy, pokud je objednatel déle jak 1 měsíc v prodlení se zaplacením i části vyúčtovaných služeb a nebo v případě důvodného podezření o zneužívání služeb ze strany objednatele. V obou těchto případech platí výpovědní lhůta 7 dní, která začíná běžet dnem doručení výpovědi. Výpověď se doručuje na adresu uvedenou v Závazné objednávce. V pochybnostech se má za to, že výpověď byla doručena třetí den po jejím odeslání.
V ostatním platí pro doručování písemné korespondence ustanovení §46, §47 §48 a §50 Občanského soudního řádu.
8.4. Výpovědí smlouvy není dotčena povinnost objednatele zaplatit poskytovateli veškeré již vyúčtované služby na základě vystavených daňových dokladů.
9. Odpovědnost za škodu a náhrada škody
9.1. Poskytovatel odpovídá za škodu způsobenou v důsledku porušení právních předpisů, které nejsou uvedeny ve Všeobecných obchodních podmínkách, pouze pokud k takovému porušení došlo hrubou nedbalostí zaměstnanců či obchodních partnerů poskytovatele.
9.2. Poskytovatel neodpovídá za škodu způsobenou přetížení sítí operátorů GSM, neodpovídá za ušlý zisk a škodu, která vznikne v důsledku změny smlouvy jinou než písemnou formou a nebo za pomocí WEB rozhraní.
9.3. Poskytovatel neodpovídá za škodu způsobenou výpadkem komunikačního média - internetu, kterým uživatel odebírá svoje služby.
9.4. Objednatel je zodpovědný za ochranu svých přístupových informací (přihlašovacích jmen a hesel) k jeho službám a za jejich zneužití nese plnou odpovědnost.
9.5. Objednatel je povinen uhradit cenu služeb do doby, dokud nebude poskytovateli doručeno písemné oznámení o zneužívání jeho přístupových informací.
10. Změna a platnost Všeobecných obchodních podmínek
10.1. Poskytovatel je oprávněn změnit Všeobecné obchodní podmínky, přičemž je povinen je zveřejnit nejpozději 1 měsíc před nabytím jejich účinnosti na jeho WEB stránkách a v místě sídla poskytovatele.
10.2. Vydáním nových Všeobecných obchodních podmínek pozbývají platnosti předchozí Všeobecné obchodní podmínky.
10.3. Všeobecné obchodní podmínky platí po celou dobu platnosti smluvního vztahu a případně i po jeho skončení, a to až do úplného vyřízení všech práv a nároků z něho plynoucích.
10.4. Poskytování telekomunikačních a doplňkových služeb se řídí aktuálními Všeobecnými obchodními podmínkami a aktuálními Obchodními podmínkami pro poskytování jednotlivých služeb.
11. Právo a soudní příslušnost
11.1. Tato smlouva se řídí právním řádem ČR.
11.2. Příslušnost soudu je určená sídlem poskytovatele.
11.3. Vztahy vzniklé na základě Všeobecných obchodních podmínek se řídí zákonem č. 513/1991 Sb. - Obchodní zákoník - v platném znění.
12. Společná a závěrečná ustanovení
12.1. Podpisem Závazné objednávky či odesláním Závazné objednávky prostřednictvím WEB rozhraní vyslovuje objednatel souhlas se Všeobecnými obchodními podmínkami a Obchodními podmínkami pro poskytování jednotlivých služeb.
12.2. Podpisem Závazné objednávky současně vzniká mezi poskytovatelem a objednatelem smluvní vztah. Smluvní vztah vzniká také vyplněním a odesláním formuláře Závazné objednávky prostřednictvím WEB rozhraní.
12.3. Web rozhraním se rozumí web stránky dostupné objednateli na webové adrese https://www.sms-operator.cz.
12.4. Změnu Závazné objednávky lze činit pouze písemnou formou, a to po dohodě obou stran nebo vyplněním a odesláním formuláře Změna závazné objednávky prostřednictvím WEB rozhraní. v obou případech jsou tyto změny považovány za dodatek ke smlouvě.
12.5. Za písemné se považují i právní úkony doručené druhé straně poštou, faxem, nebo elektronickou poštou. Pro výpověď byla zvolená jen forma písemná s doručením poštou či osobně.
12.6. V pochybnostech o tom, zda služba byla poskytnuta a nebo zda byl úkon (zpráva, výzva, upomínka atd.) ze strany poskytovatele proveden, je rozhodující výpis z provozu centrálního systému poskytovatele či jeho partnerů.
12.7. V případě, že by se dostala Závazná objednávka, Všeobecné obchodní podmínky, Obchodní podmínky pro poskytování jednotlivých služeb a Ceník služeb do vzájemného rozporu, platí následující pořadí závaznosti: Závazná objednávka, Obchodní podmínky pro poskytování jednotlivých služeb, Všeobecné obchodní podmínky, Ceník služeb.
12.8. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. března 2003.


Tento text si můžete stáhnout na svůj počítač kliknutím na tuto ikonu PDF.

Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Poslední aktualizace:
26. dubna 2024
© 2004 KONZULTA Brno, a.s.